#

Secțiunea: Informații de interes public


Ai dreptul să soliciți orice informație de interes public, iar noi avem obligația să îți răspundem în termen de 10 sau, după caz, cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării. Timpul variază în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul documentelor solicitate.
Informații care nu pot fi comunicate: Sunt situații când anumite informații nu pot fi comunicate: cele clasificate, cele privind activitățile comerciale sau financiare (dacă prin furnizarea lor se aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală , industrială sau principiului concurenței loiale), informații cu privire la datele personale sau care prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor etc. Refuzul angajaților de a furniza aceste informații trebuie motivat și comunicat în termen de 5 zile de la primirea petiției.
Toate acestea sunt reglementate de legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.


Solicitare informații. Legislație

Numele și prenumele persoanei responsabile pentru Legea 544/2001: Marcus Doina



Formular pentru solicitare în baza Legii 544/2001


Ce măsuri poți lua dacă îți e încălcat dreptul la informare:

Dacă angajatul instituției refuză explicit sau tacit să îți furnizeze informațiile cerute, poți depune reclamație administrativă la conducătorul instituției, în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință. Se va face o cercetare administrativă și, dacă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamației și va conține atât informațiile de interes public solicitate inițial, cât și menționarea sancțiunilor disciplinare luate împotriva angajatului vinovat.
De asemenea, în cazul în care un cetățean se consideră vătămat în drepturile sale, prevăzute de legea 544/2001, poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituției publice.


Modalitatea de contestare a deciziei și formularele aferente pentru reclamație administrativă se poate realiza prin completarea si depunderea următoarelor documente:

Document model pentru "Răspuns negativ la refuzul comunicării de primire"

Document model pentru "Neprimire informații în termenul legal"


Lista cu documentele de interes public și lista cu documentele produse/ gestionate de instituție.

Lista categoriilor de documente produse/gestionate de instituţie, potrivit legii:

Rapoartele de aplicare a Legii nr. 544/2001

Buletinul informativ (Legea 544/2001)

Buget

Buget pe surse financiare (începând cu anul 2015)

Situația plăților (execuția bugetară)

Situația drepturilor salariale stabilite potrivit legii, precum și alte drepturi prevăzute de acte normative

Situația anuală a finanțărilor nerambursabile acordate persoanelor fizice sau juridice fără scop patrimonial

Bilanțuri contabile

Achiziții publice

Programul anual al achizițiilor publice

Centralizatorul achizițiilor publice cu valoarea de peste 5000€

Contractele de achiziții publice cu valoarea de peste 5000€

Documentele privind execuția contractelor

Formulare tip - toate modelele de cereri/ și formulare tipizate pe care instituția administrației publice le solicită a fi completate de către cetățeni sau persoane juridice, în scopul soluționării unor cereri. Fiecare formular indică și timpul mediu estimativ pentru completare de către persoana interesată. .

Declarații de avere și de interese
Comisia paritară
Protecția datelor cu caracter personal

Politică și administrație : Comuna Băbăița este administrată de un primar și un consiliu local compus din 11 consilieri. Primarul, Stelea Vîrtopeanu, de la Partidul Național Liberal, este în funcție din octombrie 2020.

Începând cu alegerile locale din 2020, consiliul local are următoarea componență pe partide politice:
Partidul Național Liberal – 7 Consilieri;
Partidul Social Democrat – 3 Consilieri;
Partidul Alianța Liberalilor și Democraților – 1 Consilier

Alte categorii